January 5, 2011

... si putih, mizz bella ...

Ermmm...
Dalam aku x sedar, dah hampir 6 bulan Mizz Bella duduk satu bumbung dengan aku. Dalam 6 bulan nie juga, dah bnyk perubahan yg ketara yang aku dah nmpk dkt diri Mizz Bella nie. Dah semakin chantek dah. Maklum la dah jadi anak dara sunti. Hehehe...

Mizz Bella..
Kalau dulunya comot yang amatz, skrg nie dah putih mengebu bab apam...

Kalau dulunya baby face yang mungil, skrg nie dah langsing chantek ala-ala Rihanna...

Kalau dulunya tido terkangkang kiak, skrg nie dah bersimpuh malu umpama perempuan melayu terakhir gitu...

Ingat lagi that time,En Razif bgtahu yang dia jumpe seekor anak kucing dalam longkang dkt dengan office. Terus aku suruh dia bwk dtg rumah nak bela dan pelihara sbg ganti Totti.  In the main time, aku still terasa kehilangan Totti.

Totti,
Bile aku jumpe dia dlm keadaan yang kepala berdarah, aku kaku sekejap berdiri tepi jalan. Aku kutip bangkai dia dengan surat khabar. Aku tanam dalam pagar kawasan rumah aku. Still cool macam x ada ape-ape yg berlaku pn. Tapi sebaik sahaja aku masuk rumah, air mata dah x henti-henti mengalir keluar. Teresak-esak aku. Abang aku pujuk pun x jadi ape-ape. Aku call mak aku, aku menangis kuat-kuat dalam telefon. Memang aku rase mase tu aku dah x dapat nak tahan lagi. Macam nk meraung pun ada juga. That night, aku memang x dapat tido langsung.

Balik kepada cerita asal...
Sekarang nie aku dah tetapkan yg Mizz Bella akan jadik anak dara sunti duduk dalam rumah sahaja. No more outside! Aku bukan ape. Aku geram sangat dengan budak-budak yang bawa motor macam gampang. Kawasan perumahan, tapi bawa motor macam kat litar sprint. Yang bawa motor budak sekolah rendah pula tu. Mak ayah bile anak accident tuduh orang yang langgar anak dia pula. Hello! Kalau kau pandai sangat jaga anak, kau x akan bagi punya anak kau yang dah sah-sah x ada lesen bawa motor. Blajar pun ntah kemana.

Aku sayang sangat Mizz Bella...
Bile time aku balik kerja, dia dah mengeow dalam sangkar dia. Macam dah tahu-tahu aku balik rumah. Ermmm... Even dia hipper active, aku langsung x kesah. Bagi aku, biase la kucing yang baru nak membesar.

Dia suke sangat duduk tepi tingkap sambil pandang dunia luar. Sorry sangat-sangat Mizz Bella. Bukan x nak lepaskan kat luar rumah. Aku just x nak peristiwa yang lama berulang lagi... 

Mizz Bella first day di rumah... Too small to know the big world...

Mizz Bella sekarang. Putih and mulus...


~A tout a l'heure...
~Au revoir...
~Ciao...




2 comments:

~oH.ha.xiE~ said...

gojess nyer kucen. pose baik nyer..

Bakry said...

Azie>>

Tu namanya pose ngada2...
Feeling2 mcm Mizz World...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...