February 18, 2011

... watch out and be careful ...

Ayooo... Lamanya aku x update blog ni. Huhuhu... Busy buat header untuk Cik Abg Payedd... Ngeee~

Surf saja internet, terus masuk blog-blog yang wajib kunjung. After that baru la boleh update blog kan? Kalau Cik Abg Payedd tengah meroyan kat blog dia pasal Hari Jumaat yang mulia ni, aku pun nak meroyan tahap dewa juga kat blog ni. Memang sakit hati sangat la. Tapi sabar...

Marah-marah tetap nak nampak kiut kan???

Tengok tajuk entry pun dah tahu kenapa kan??? Aku just nak pesan kat kengkawan out there yang maybe lepas ni pula jadi mangsa keadaan macam aku ni. Sebab aku dah kena and aku x nak la kengkawan aku pula yang kena macam aku ni.

Pukul 10pagi tadi My Drama King a.k.a My Dad a.k.a MDK called. Ingatkan apa la kan tetiba saja MDK called. Kalau x bende yang penting MDK x kan called punya. Bila angkat saja, terus dia bagitahu. Tadi ada orang dari KL called dia. [Sebab no phone yang naik kat screen phone no area KL]

The person yang called tu dari apa entah. Hong Leong kot. [Mati la x dengar. X korek telinga. Ngeee~] Guess what, dia tanya la MDK ada pakai card tuttt tuttt x? [Sorry.... Name of the card kena censored kan. Lalala... ] So, my MDK cakap la ada pakai. Then, dia cakap MDK ni kira lucky la sebab sebagai card tuttt tuttt holder, dia boleh dapat tawaran yang istimewa. Just perlu bayar RM berapa entah, MDK layak menerima tawaran yang istimewa tu. [Motif???] Segala agreement akan diposkan setelah MDK berkenan and berminat nak ambik tawaran istimewa tu.

Talk to my hand... LIAR!!!

And fortunately la MDK called aku pagi tadi. Apa yang aku nak cakapkan di sini, semuanya tu TIPU!!! I repeat TIPU!!! Sebab apa nak tahu? Card tuttt tuttt yang pada MDK tu hanya la card supplementary sahaja. And I am the main cardholder here. Aku minta keluarkan 1 card supplementary untuk bagi kata MDK. Segala information regarding the card x ada kena mengena dengan MDK. How come, aku x dapat call dari orang yang called MDK tu. Memang aku hangin satu badan bila dengar MDK bagitahu aku macam tu. Yang kena tanggung nanti aku pula. Bangsat punya orang. X padan perempuan. Pun kerja nak menipu!

Aku cakap la kat MDK kalau that bitch called dia balik, mintak mobile nombor dia and nama dia sekali berserta jawatan dia kat dalam company tu. Aku akan call perempuan tu personally. Memang nak kena! And kau orang nak tahu? Perempuan tu called aku. Tapi aku x angkat sebab dia called pakai no office. So, nanti x boleh nak trace. Don't expect semua orang BODOH!!!

So, kengkawan di luar sana. Watch out and be careful!!! Dunia sekarang banyak penipu. Harap muka baik... Tapi perangai mengalahkan ibu segala setan dan iblis.

~A tout a l'heure...
~A revoir...
~Ciao...

Bakry's Sticky Note : Dunia sekarang pun menjadi punca berlaku banyak penipuan. Khususnya akan terjadi kepada golongan yang veteran + lurus bendul + buta huruf... Sanggup dia orang menipu erk???

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...