February 22, 2011

... isnin yang monday ...

Mati la x tahu nak letak tajuk apa untuk entry kali ni. Ini yang terlintas dalam otak buat masa sekarang. [Pengsan!].

Kisahnya bermula tatkala aku terlewat bangun tido pagi tadi. Sedar-sedar dah pukul 7.00 pagi. [Semalam beria-ria pujuk mata suruh tido awal] Uwaaa... I hate Monday actually!

Kemas katil and terus jenguk Mizz Bella. Dah mengiow-ngiow dia dalam sangkar. Makanannya dah habis rupanya. Tuang makanannya [Ions, Premium and Whiskers] dalam bekas tapi x juga nak melahap makanan tu. Tension aku. Last-last aku biarkan bodoh saja. Terus pergi buat breakfast. Paling simple. Vegetable Scramble Eggs. Campak kobis, carrot, tomato, bawang and krismis. Dah siap. Ngeee~

Tadaaa... Dah siap Veggy Scrambles Eggs...

Kemudian, buka almari baju nak tilik-tilik baju mana yang pakai hari ni. Ermmm...  Setelah 3 4 helai baju yang cuba di suai padankan, akhirnya T-Shirt Polo santai la pergi office hari ni. Alamak!!! Berkedut la pula. Gosok la kejap. Huhuhu... Terus pergi iron baju. Dah jenis aku, selagi baju ada kedut-kedut terus aku iron sampai licin. Lalala...

Time untuk mandi pula. Masuk saja bathroom, terus tilik muka kat cermin. Aisehmen... Misai and janggut lupa pula nak shave. Macam mana ni. Nak x nak aku shave juga kejap. Aku ni pula bukan jenis yang berbulu. [Mati la kurang hormon.] Tumbuh misai and janggut pun lite-lite and jarang-jarang. [Pitam.] Aku teringin la juga nak ada jambang and misai macam lelaki lain. Macho tu babe... <--- Aku cite lain entry. Ngeee~

Terus bersiap-siap pakai baju. Kalau dah pakai baju confirm la pakai seluarkan. Setakat ni x ada lagi aku pergi kerja lupa pakai seluar. Blow the hair bagi kering and nanti senang nak style kan dia. Huhuhu... Dengan rambut yang x ada rupa, terus bersantap. Main telan saja. Masuk. Telan. Masuk Telan. X sampai 3minit dah licin. Lalala... [Tercekik...]

Sampai kat office pun still rambut x siap-siap... How???

Dari siap mandi kul 7 lebih sampai la 8.45 aku x siap-siap lagi. Memang cerewet kan? Alih-alih, aku decide touch-up touch-up semua bagai dalam kereta. Lalala...

Sebenarnya apa yang aku nak sampaikan actually... I HATE Monday!!! Ngeee~ [Koma 4 minggu]

~A tout a l'heure...
~Au revoir...
~Ciao...

Bakry's Sticky Note : I think that I need maid la kat rumah ni... Boleh??? Siapa nak?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...