February 20, 2011

... terimalah padahnya ...

Tu dia tajuk entry kali ni. Very the straight forward sangat kan??? [Pitam...]

Al-kisahnya, petang tadi x tahu nak buat apa kat rumah ni. So, ke hulu ke hilir ke hulu ke hilir dalam rumah ni, aku terpandang la pada sesikat pisang yang x habis aku buat pisang goreng 2 hari lepas. [Ngidam nak makan pisang goreng buatan sendiri tapi pakai tepung yang beli kat kedai. Lalala... Larikkk...]

So, terpikir la nak buat cenkodok pisang buatan sendiri pula kan??? Ngeee~ Punya la malas nak lenyek pisang tu, aku pergi blend saja pisang tu dengan blender. Senang kan? Hahaha... Tengah-tengah gaul nak sebatikan pisang tu, aku pergi la ambik air sejuk dalam peti ais. Bukan apa, cuaca kat sini tetiba cam panas. [Motif??? Banyak dosa kot!] Dah tahu bila buka penutup botol tu, terus la tutup balik kan?

Aku la DIVA dalam rumah ni... Kau siapa???

Out of no where, datang pula Mizz Bella. Kaedahnya nak menolong aku kat dapur ni. [Kau mampu???] Aku pun apa lagi, sergah la dia. Dia punya terkejut, terus langgar botol air tadi. Apa lagi, tumpah la air dalam pisang lenyek aku. OMG!!! Macam mana aku nak buat ni. Hancusss cenkodok aku. Last-last, buat la juga. Buat seperti x ada apa-apa yang berlaku. Ngeee~

So, the result turn of like this. Still enak untuk di makan. Tapi... Uwaaa... [Kau orang jangan gelak taw...]

Dah macam lempeng pisang pun ada dah aku tengok...

Kalau la My Drama Queen a.k.a My Mom a.k.a MDQ tengok cenkodok pisang aku ni. Mahunya dia hantuk kepala kat dinding rumah. Paling kurang pun dia bantai gelak sambil guling-guling atas lantai dapur sehingga berair mata...

Sekian.

~A tout a l'heure...
~Au revoir...
~Ciao... 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...